FINLAND 2006

Wat ging er vooraf?

28 juni 2006

Maandag (26 juni)

colorlineWe vertrekken om 9.30 van de camping en gaan naar Kristiansand.
We gaan naar het kantoor van de Color-Line. We moeten onze ticket laten veranderen omdat we met een andere auto rijden, dan vermeld op onze ticket. En we willen eigenlijk vandaag al met de boot. Dan hebben we drie dagen om naar huis te rijden. De boot gaat pas om 19.15 en het is 6 uur varen. En jawel, we kunnen vanavond mee.
We gaan weer de stad uit, want we hebben nog heel wat uurtjes te wachten. We vinden een fijn plekje langs het fjord, en de zon schijnt. We lezen wat en gaan er maar ook gelijk onze maaltijd gebruiken. Penne met een tomatensaus en salade en yoghurt toe. De dag gaat snel om. We doen onze laatste boodschappen (geld moet op) en dan maar naar de boot en wachten. Toen we aan kwamen lag er een boot van de Color-Line. Maar met die konden we niet mee, die kan alleen maar personenauto's vervoeren. Die van ons is veel groter. Daarna kwam er een boot van een andere maatschappij binnen. En bij het binnenvaren botste die tegen de kade, met gevolg schade. En daar kwam de boot waar wij mee zouden gaan. Wij maar wachten. Samen met andere busjes en caravans, om 19.15 waren we nog niet aan boord. Het werd 19.30. Als een van de laatste. We waren nog niet aan boord of de deuren gingen dicht.
Om 24.00 waren we in Denemarken. En het was donker!!! Dat waren we niet meer gewend. Langs de weg richting Aalborg was een camperplaats, daar hebben we rest van de nacht doorgebracht.

kaart15
bron: Google Earth
overview4

Dinsdag (27 juni)

We hebben goed geslapen en om 9 uur zijn we weer verder gegaan. We vertrokken met een zonnetje. Dat verdween al gauw en het begon te regenen. Tegen de middag was het weer droog en we brengen een bezoek aan een openluchtmuseum "Hjerl Hede". Daar hebben we de middag doorgebracht. Er was ook zoveel te zien. Er was van alles te doen. We zijn ook met een treintje mee geweest, dat daar een baantje had. Allerlei ambachten werden er gedaan.
En nu staan we op een camping in Sevel waar ze internet hebben. We hebben dat in Noorwegen vaak gevraagd, maar ze hadden dat nooit.
Morgen gaan we weer verder. We hopen tot Tonder te komen en donderdag gaan we dan naar huis.

boot   bob   will

camper   bord

Meer foto's

1 juli 2006

Woensdag (28 juni)

We vertrekken om 9.10 van de camping in Sevel. We rijden binnen door en genieten van het landschap van Denemarken. In Ribe hebben we nog even gewandeld We gaan eerst naar Mogeltonder. Daar is een antiekzaak, waar we graag even willen kijken. Maar het is natuurlijk wel kopen geworden. Om 17.00 zijn we op de camping in Tonder.

23   24   25   27   26

Donderdag (29 juni)

We hebben alles in gepakt voor de laatste keer. We zijn klaar voor het laatste gedeelte van onze Scandinavie-reis.

inpakken klik hier voor meer foto's

We vertrekken om 9 uur van de camping in Tonder. We gaan tanken en doen dan boodschappen, om onze laatste kronen op te maken. We zijn al gauw in Duitsland. Het weer is prachtig, de zon schijnt en er zijn van die schitterende wolken. We nemen de pont over de Elbe. Dat is een leukere route. Anders moet je door Hamburg rijden en door de Elbe-tunnel, waar vaak file is. Bij Zeven gaan we de autoweg weer op, richting Gronau. Daar was een enorme file. Het was erg warm en we misten de airco! Dus hebben we de eerste afslag genomen en dat was Bramsche. Om 19.50 reden we de nederlandse grens over. We hebben in het wegrestaurant wat gegeten. Opgebeld dat we weer in Nederland waren. En om 23.00 uur precies waren we thuis. Wel hebben we nog alles uit de auto gehaald. Die moeten we morgen inleveren.

Het is een geweldige reis geweest. We hebben veel gezien en veel beleefd en hebben bijna 9000 kilometer gereden.